En mus i vårt hus!

Igår när jag skulle sova så tycker jag att jag ser nåt lite svart susa förbi i ögonvrån, men äsch va väl en fluga eller nåt liknande tänkte jag... Idag när jag står utanför mitt rum och pratar med Ankis mamma så ser jag nåt svart som susar förbi IGEN i ögonvrån. Det där är fan igen fluga, då måste det vara en stor fluga och flyga längst listerna. Ne, jag går in i rummet kikar bakom bokhyllan och ja där sitter en lite mus och trycker! Ajja, fram med råttfällorna, inte såna här brutala som smäller igen och mosar musen utan små lådor typ som bara stängs när den går in. Två stycken, en på vardera sida om hyllan. Men den lilla jävlen lurade mig och Pontus TVÅ gånger... han hade varit in och tagit osten i båda sen traskat ut. Hade nog föredragit dom brutala fällrona just nu! Men liksom vad kan en lite mus göra, inte så att han kommer upp i sängen och byter ihjäl mig, ne finns värre saker att oroa sig för.
Kylan tex! Huuua säger jag bara, den är inte mysig här måste jag säga. Har varit brutalt kallt ett par dagar nu, man går ut och så ska man ta ett djupt andetag så får man nästan kippa efter luft... Usch det är inte skönt, så blåser det här också gör inte saker lättare. Men finns säkert värre saker än det också som man borde oroa sig för. Bara att gilla läget! Är ju jul för tusan :D Eller snart iaf och alla klappar är inköpta, inslagna och redo att öppnas!


Kommer vara lite seg med att upptatera
ett par dagar framöver nu, har en hel del
saker att stå i, plus julen sen nyår aa ni vet
allt det där:P Men ska försöka klämma in
nån liten text eller bild iaf. 
 
E



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0