På rätt väg!

Nu är jag inne på min femte dag här i Scarsdale och jag måste säga att so far so good. Kanske inte låter så himla övertygande, men aa det känns mycket bättre än för 3 dagar sen. Har sagt till mig själv att jag ska ta mig i kragen ordentligt nu, är ju mitt år det här! Hemlängtan börjar sakta men säkert försvinna. Var upp till Vicki igår, åt en mysigt lunch och var på bio. Skönt att träffa henne igen :) Och idag hade jag au pair-möte, väldigt skönt att träffa lite andra au pairer i området, som för övrigt är hur sköna som helst! Känner att jag kommer trivas som fisken i vattnet här när jag kommit in i alla rutiner... Men aa faan det här kommer ordna sig känner jag på mig. Satt och tänkte lite idag och kom på att jag snart varit här i snart tre månader! Jag menar, då har jag ju klarat 1/4 av året liksom och saker blir bara bättre oh bättre.
Nu till veckan har barnen lov, så det är massa aktiviteter på to-do-list! Skönt att börja med en lite "lära-känna-varandra" vecka, lite mjukstart sådär. Så det blir ju cosy!

Take care!

E


Kommentarer
Postat av: BLOM

Jag saknar dig vännen <3

2009-02-16 @ 06:15:14
URL: http://ullanpullan.blogg.se/
Postat av: DunderKarlsson

Saknar dig med!

2009-02-16 @ 16:41:38
Postat av: Elin L

Va roligt att de känns bra!

Jag funderade på en sak, när du träffar andra au-pairs, är det några killar där överhuvudtaget? ;P ^^

Saknar dig sötis!

2009-02-17 @ 17:15:00
Postat av: Emma

Haha, aa faktiskt är det väldigt mkt killar här som är au-pairer! As sköna är dom också :D Hahaha!

Hoppas det går bra i skolan darling! =)

Miss u tooooo! (L)

2009-02-18 @ 04:33:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0