Mot ljusare tider!

Har varit i USA, emh vet inte hur länge lite mer än två månader tror jag, och det har varit lite upp och ner med vistelsen här. Har trivts hos familje noch med kylan här upp i norr, men språket har inte riktigt kommit till rätta, är i en svensk familjen för er som inte viste. Så har nästan bara blivit svenska för min del! Så jag tog beslutet att jag ville byta familj, till en amerikansk... gick lite trögt med processen i början, viste inte så mycket eller vad som hände liksom. Men fick iaf en ny familj i fredags, i White Plains, 40 min från NY city. Var dock lite skeptisk till den från början när jag läste deras ansökan... Mamman i familjen ringde mig i lördags och vi hade ett jätte bra och roligt samtal. Min bild av den familjen förändrades totalt efter det samtalet. Fick rätt svar på dom frågor jag oroade mig lite över, inga problem liksom. Så har tänkt över det väldigt väldigt noga och bestämt mig för att säga ja till familje. Nu väntar jag bara på ett samtal från henne igen och hoppas att dom vill ha mig också. Ja,, så nu vet ni hur det ligger till där iaf :)

Ohhh, helgen!! Den var riktigt cosy måste jag säga...  och då menar jag veeeerkligen cosy. Tror inte riktigt ni förstår, men Ullis aa du är nog den enda som verkligen förstår hur cosy det var ;) Fredagen bestod av skridsko åkning med familjen, mysigt som tusan var det, sen lite bio mys med Ullis och Emil. Bride Wars blev det, faktiskt ganska rolig måste jag säga:P Lördagen var det uppstigning för att åka och kolla på Olof som hade bilrace med scouterna, små bilar som dom byggt själva med en träbit. Tre pokaler blev det, riktigt stolt Emma som åkte därifrån måste jag säga:D Sen hem, byta om och dra på en liten roadtrip med Ullis aka BLOM;) Målet var Mankato, 1 timma och 20 min bilresa hade vi ställt in oss på... Bunkrade upp med lite cola, M&M:s, skittles och lite annat smått och gott ;) En roadtrip utan godis är ingen roadtrip! Dock tog det slut ganska fort eftersom Emma och Ullis inte kan äta godis som normala utan måste hetts äta! Men gott var det!! Snurrade runt lite inne i Mankatos bostadområde innan vi tillslut hittade fram till ishallen. Mavericks vann på straffar... Haha jag och Ullis blev skit nervösa trots att jag bara känner två och hon känner ingen. Men rackarns vad spännande det var, snygga mål bjöds det ju på också. Jo om jag inte nämnde det så kollar vi på Mille och Lisa som går i skolan och spelar här... Riktigt roligt att träffa Lisa igen, ett bra tag sen sist nu ;) Hemresan var lika mysig den, ett stop på Burger King och alla var nöjda och glada igen :D
Sen var det bara att börja att göra sig iordning inför ännu en kväll på Spin! Va hemma hos Ullis innan, dock ingen Carro eftersom hon jobbade... men hon skulle ansluta till truppen lite senare med förstärkning från Sverige och ingen Bjerre heller eftersom hon är i LA och glassar, men hon är back till kommande helg! Emil va chafför och jag och Ullis stod för underhållningen i bilen och musiken för den delen! Hämtade upp resten av mannskapet innan vi anlände till Downtown! Väl där inne var väl allt som vanligt; tjejerna klädda som slampor och killarna som näst intill sätter på allt som har långt hår och rör sig, plus teamet som äger dansgolvet;) Va hemma hos Ullis runt, eehhh aa det vet jag faktiskt inte, men det spelar ingen roll. Blev lite snack innan vi somnade, eller snack och snack, det enda vi sa var typ; Sooo cosy. Cosy! Soo! My Teddybear is soo cosy. Me and my Teddebear... aa tills vi båda somnade!
Söndagen var cosy, som vi numera säger. Hade au pair möte, och på schemat stod; Snow Tubing! Haha amen, faan vad roligt det var då. Man åker liksom i den ring nerför en skidbacke typ, eller det är som banor. Det bjöds på soligt väder, mycket skratt, några vurpor och GRYM buffé! Hahaha, friterad kyckling (om jag minns rätt) med GLASS! Njae Carro, den går inte hem så jävla bra asså.... hahaha! Men blandra man gott så blir det ju såklart gott! Man får ju inte vara dum inte. Sen hem till Ullis igen, då alla dvs; jag, Ullis, Emil, Carro och Maria... där var det bara slapp och lite små snack.

Aa, händelserik helg blev det iaf... och tror inte nästa helg blir sämre iaf ;)
Ska försöka lägga upp lite bilder också så ni får ta del av allt!
E



 


Kommentarer
Postat av: Spander

Skoj med så korta lättlästa inlägg;) bilderna ser jag fram emot, iaf en speciell bild!

Får jag fråga en sak bara Emma, sätter dom på tjejerna live mitt i klubben eller? Haha kramar!

2009-01-27 @ 23:12:33
Postat av: Emma

Jag vet, men ska skriva lite oftare så blir det inte så långa;) Hahaha...

Emh, ja eller asså inte bokstavligt talat, men näst intill asså! Hahaha:P

Kram

2009-01-27 @ 23:15:12
Postat av: Spander

Kan ju vara ett sätt att korta ner det hela till något som inte liknar uppsattser! =) hahaha.

Hahahha ja jag å min sjuka hjärna undrade bara=)

kramkram

2009-01-27 @ 23:16:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0