Confused soul

Det här med att blogga varje dag, skiter jag i för jag suger på det. Jag skriver när jag känner för det helt enkelt! (vilket inte är så ofta) Har varit en jobbig vecka för Emma Therese Wall, riktigt jobbig, är fortfarande jobbigt. Har ingen glädje till nåt, vill inte göra nånting, bara ligga på rummet eller gå till gymmet. Mitt huvud kommer förmodligen snart sprängas för att det är alldeles för mycket tankar som snurrar runt där inne. Min själ är förvirrad. Allting går i vågor, inga små vågor som man ser på Östersjön, det är snarar tsunami vågor som mina känslor färdas i. Ena sekunden så känns allting helt okej och bra i vissa lägen, andra sekunden så undrar jag vad jag gör här, varför jag utsätter mig för detta och allt är ett helvete! Varför kan jag inte hitta en balans, hitta det lugna vattnet utan vågor? Är det så svårt? Jag vill hitta den glädjen jag brukar ha, harmonin i mitt liv när jag tycker allt är roligt och ser alla möjligheter. Det är den Emma som vill vara här, men kan inte hitta henne någonstans, måste ha tappat henne innan jag klev på planet på Arlanda, för hon är inte här! Och jag vet inte hur jag ska gå till väga för att visa vägen hit, på andra sidan atlanten, i ett främmande land? Och frågan är hur länge jag ska vänta på att den Emma som vill vara här? Hon kanske kommer om en vecka, två månader, 6 månader, kanske aldrig, jag veeet verkligen inte. Men jag får se hur allting blir, har inte tagit nårga som helst beslut om nånting. Känns inte rätt läge att göra det nu när jag varken vet ut eller in.



För att komma bort och inte tänka så mycket så ska jag tillbringa helgen inne i New York City med Anna och Sara!! Har boka rum på hostel mitt i stan, hoppas jag kan koppla bort allt och ha en brutalt rolig helg. Så drar till Sara efter jobbet, sen därifrån vidare mot City, för att möta upp Anna.

Kommentarer
Postat av: Spander

Hey, det finns lägen i livet där man måste se sig omkring, stanna upp ett par sekunder och se vart man ska ta nästa kliv, du har gett allt i alla lägen Emma, det kommer du alltid att göra också.



Life's to short to waste on something you don't really know if you want to do!

2009-03-06 @ 15:42:59
Postat av: Empiz

Du är en alldeles för bra person för att gå runt att må dåligt! gör de du mår bra och sprid all den glädje du brukar ha! <3<3

2009-03-06 @ 21:46:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0